Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Знайкі

Знайкі вясела жывуць,

Тут гуляюць і спяваюць,

Тут сяброў сабе знаходзяць,

На шпацыр з імі ходзяць.

Разам будуюць і мараць,

Непрыкметна падрастаюць.

Дзіцячы сад - другі наш дом,

Як цёпла, ўтульна ў ім!

 Узрост ад чатырох да пяці гадоў-гэта сярэдні дашкольны перыяд. Ён з'яўляецца вельмі важным этапам у жыцці дзіцяці. Гэта перыяд інтэнсіўнага развіцця і росту дзіцячага арганізма. На дадзеным этапе істотна змяняецца характар дзіцяці, актыўна ўдасканальваюцца пазнавальныя і камунікатыўныя здольнасці.
 На пятым годзе жыцця адбываецца далейшае фізічнае развіццё выхаванцаў. Павялічваецца маса цела дзіцяці, рост. Фізічныя магчымасці дзіцяці значна ўзрастаюць: паляпшаецца каардынацыя, руху становяцца ўсё больш упэўненымі. Пры гэтым захоўваецца пастаянная неабходнасць руху. Трэба адзначыць, што ўзроставыя асаблівасці дзяцей 4-5 гадоў такія, што фізічную нагрузку трэба дазаваць, каб яна не была празмернай. Гэта звязана з тым, што мышцы ў дадзены перыяд растуць хоць і хутка, але нераўнамерна, таму дзіця хутка стамляецца. Такім чынам, дзецям неабходна даваць час для адпачынку.
 Павышаецца актыўнасць выхаванца, узмацняецца яе мэтанакіраванасць. Яго патрэба ў руху цесна пераплятаецца з патрэбай у зносінах ў сумеснай гульнявой і іншых відах дзіцячай дзейнасці. Дзіця гэтага ўзросту валодае ўсімі відамі рухаў, імкнецца па-рознаму іх аб'ядноўваць, хоча выпрабаваць свае сілы ў больш складаных і новых відах фізічных практыкаванняў. Дзеці пятага года жыцця адрозніваюцца высокай рухальнай актыўнасцю.
 Узрост пяці гадоў з'яўляецца важным перыядам у развіцці пазнавальнай, інтэлектуальнай і асобаснай сфер дзіцяці. Фармуецца «Я — пазіцыя», асабістае свядомасць (самаацэнка). Дзіця пачынае ўсведамляць сваё месца ў сістэме адносін з дарослымі, ацэньваць свае асобасныя якасці: добры, злы, добры і да т. п.
Гарманізуюцца адносіны з дарослымі. У дзяцей адзначаецца падвышаная патрэба ў каханні, Пяшчоты з боку бацькоў, развіваецца пачуццё любові, прыхільнасці да іх. Паступова фармуюцца пачуццё адказнасці за даручаную справу, уменне падпарадкоўваць свае жаданні патрабаванням дарослых, задумам дзіцячага калектыву.
 У гэтым узросце дзіця асвойвае прыёмы актыўнага пазнання уласцівасцяў прадметаў шляхам вымярэння, параўнання шляхам накладання, прыкладанні прадметаў адзін да аднаго і т.п. у працэсе пазнання дзіця знаёміцца з рознымі ўласцівасцямі навакольнага свету. Павялічваецца ўстойлівасць увагі. Дзіця здольны засяроджвацца на выкананні пэўнай дзейнасці на працягу 15-20 мін.
 У выхаванцаў ад 4 да 5 гадоў пачынаюць развівацца працэсы спачатку адвольнага прыгадвання, а затым і наўмыснага запамінання.
 Працягвае развівацца ўяўленне. Фармуюцца такія яго асаблівасці, як арыгінальнасць і адвольнасць. Дзеці могуць самастойна прыдумаць невялікую казку.
Працягвае актыўна развівацца гаворка. Павялічваецца запас слоў, удасканальваецца граматычная бок прамовы і сувязная гаворка. Свае думкі выхаванцы выказваюць скончанымі прапановамі, зразумелымі для навакольных.
 Пяць гадоў-узрост найбольш актыўнага малявання. Развіваюцца канструктыўныя здольнасці выхаванцаў у ходзе канструявання з будаўнічага, прыроднага, непрыдатнага матэрыялу, паперы.
 Развіваюцца эстэтычныя пачуцці, фарміруецца здольнасць адгукацца на вобразны змест мастацкага творы, карціны, ілюстрацыі, ярка выяўляецца стаўленне да дзеючаму персанажу. 
 У гэтым узросце адбываецца значнае развіццё сферы эмоцый. Гэта пара першых сімпатый і прыхільнасцяў, больш глыбокіх і асэнсаваных пачуццяў. Дзіця можа зразумець душэўны стан блізкага Яму дарослага, вучыцца суперажываць. Дзеці вельмі эмацыйна ставяцца як да пахвалы, так і да заўваг, становяцца вельмі адчувальнымі і ранімымі. Да 5 гадоў дзіцяці пачынаюць цікавіць пытанні полу і сваёй гендэрнай прыналежнасці. Як ужо згадвалася, адной з адметных асаблівасцяў дадзенага ўзросту з'яўляецца яркая фантазія, уяўленне. 
 Прадметна - развівае асяроддзе створана з мэтай рэалізацыі наступных напрамкаў вучэбнай праграмы: фізічнае развіццё; сацыяльна-маральнае і асобаснае развіццё; пазнавальнае развіццё; маўленчае развіццё; эстэтычнае развіццё. Уся прадметна-якая развівае асяроддзе спрыяе таму, каб кожны дзіця меў магчымасць практыкавацца, назіраць, пазнаваць нешта новае. 
 З мэтай фарміравання ў дзяцей лексічнага, граматычнага, фанетычнага узроўняў сістэмы мовы, дыялагічнай і маналагічнага маўлення як сродкі зносін, у групе створаны куток маўленчага развіцця. Гэта гульні, дапаможнікі, ілюстрацыі па тэмах тыдня, схемы апісання прадметаў, схемы для складання апісальных апавяданняў і развучвання вершаў.
 Назапашванне багатага сэнсарнага вопыту выхаванцаў з'яўляецца важным умовай развіцця вобразных формаў псіхічнай дзейнасці-вобразнай памяці, наглядна-вобразнага мыслення, ўяўлення.
 Асноўнай мэтай нашай працы з'яўляецца выхаванне гарманічна развітай асобы, рознабаковае развіццё і самаразвіццё асобы дзіцяці, фарміраванне ў яго маральных норм і набыццё сацыяльнага вопыту, гатоўнасці да паспяховага пераходу на наступны ўзровень адукацыі.
 Для дасягнення нашай мэты ў групе створана прадметна - развівае асяроддзе ў адпаведнасці з узроставымі і індывідуальнымі асаблівасцямі кожнага выхаванца.
Куток "Бібліятэка" спрыяе ўспрыманню мастацкай літаратуры, уменні мець зносіны з кнігай, пашырэнню кругагляду дзяцей аб навакольным свеце. Кнігі падабраны ў адпаведнасці з вучэбнай праграмай і узростам дзяцей групы.
У групе маюцца куткі дыдактычных гульняў, настольна-друкаваных гульняў, якія спрыяюць пазнавальнаму развіццю дзіцяці, з дапамогай якіх фармуюцца арыентыровачна - даследчыя дзеянні.
 У кутку мастацкага-эстэтычнага развіцця-маецца шырокі спектр выяўленчых матэрыялаў для фарміравання творчага патэнцыялу дзяцей, развіцця цікавасці да з дзейнасці, фарміраванню эстэтычнага ўспрымання, ўяўлення, мастацка-творчых здольнасцяў, самастойнасці, актыўнасці.
   Для сацыяльна-маральнага і асобаснага развіцця выхаванцаў, фарміравання імкнення да самапазнання, пазітыўнага стаўлення да сябе, дарослым і аднагодкам у групе створаны куток «Мы дзяжурым», які развівае куток, гараж, куток бяспечнай жыццядзейнасці, сюжэтна-ролевыя гульні «Бальніца», «будоўля», «Цырульня», «Сям'я», «Кухня», «крама», «Пошта». Куток сюжэтна-ролевых гульняў дазваляе ствараць умовы для творчай дзейнасці дзяцей, развіцця фантазіі, фарміравання гульнявых уменняў, рэалізацыі гульнявых задум, выхавання сяброўскіх узаемаадносін паміж дзецьмі. Куткі аснашчаны атрыбутамі для сюжэтна-ролевых гульняў, падабраных з улікам узроставых асаблівасцяў дзяцей і гендэрнай прыналежнасцю-лялькамі, машынамі, цацачнымі дзікімі і хатнімі жывёламі. 
Наяўнасць у групе такіх куткоў як "ТЭАТР" « "Бібліятэка", "музычны куток" спрыяюць фарміраванню ў дзяцей лексічнага, граматычнага, фанетычнага узроўняў сістэмы мовы, дыялагічнай і маналагічнай прамовы як сродкі зносін.
  Для сістэматызацыі уяўленняў аб прыродзе (аб сукупнасцях раслін і жывёл, якія займаюць пэўную тэрыторыю); аб групах раслін і жывёл (на аснове вылучэння прыкмет вонкавага выгляду і характару ўзаемадзеяння са асяроддзем); аб сезонных зменах прыроды; аб арганізме чалавека створаны куток прыроды. 
Куток бяспекі і ПДР ўтрымліваюць увесь неабходны матэрыял для вывучэння і фарміравання навыкаў бяспечных паводзін дзяцей на вуліцы і дома. Змяшчае не толькі наглядна-дэманстрацыйны матэрыялы, але і атрыбуты для абыгрываннем розных сітуацый. 
  Для забеспячэння высокага ўзроўню здароўя дзяцей, развіцця навыкаў здаровага ладу жыцця, выхавання фізічнай культуры асобы, створаны спартыўны куток.
Выкарыстанне фізкультурнага абсталявання, інвентара далучае да фізічнай, аздараўленчай дзейнасці, у працэсе якой у дзіцяці фармуюцца фізічныя якасці (спрыт, шпаркасць, сіла і інш.), ўдасканальваюцца ўменні пераносіць назапашаны рухальны вопыт у самастойную рухальную і гульнявую дзейнасць; фармуюцца якасці асобы, неабходныя для свядомага беражлівых адносін да ўласнага здароўя і здароўю навакольных.
  У нашай групе створаны ўсе ўмовы для ўсебаковага развіцця асобы. Кожнаму дзіцяці даецца магчымасць для развіцця здольнасцяў, шырокага ўзаемадзеяння з светам, актыўнай практыкі ў розных відах дзейнасці, творчай самарэалізацыі. Наша праца накіравана на развіццё самастойнасці, пазнавальнай і камунікатыўнай актыўнасці, сацыяльнай упэўненасці і каштоўнасных арыентацый, якія вызначаюць паводзіны, дзейнасць і стаўленне дзіцяці да свету.