Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Церамок

У "Церемочке" дзень за днём

Дружна, весела жывем.

Ніколі не унываем-

Займаемся, граем.

Мы ўсе разумныя детишки-

І дзяўчынкі, і хлапчукі!

  

 На пятым годзе жыцця адбываецца далейшае фізічнае развіццё выхаванцаў. Павялічваецца маса цела дзіцяці, рост.
  Павышаецца актыўнасць выхаванца, узмацняецца яе мэтанакіраванасць. Яго патрэба ў руху цесна пераплятаецца з патрэбай у зносінах ў сумеснай гульнявой і іншых відах дзіцячай дзейнасці. Дзіця гэтага ўзросту валодае ўсімі відамі рухаў, імкнецца па-рознаму іх аб'ядноўваць, хоча выпрабаваць свае сілы ў больш складаных і новых відах фізічных практыкаванняў. Дзеці пятага года жыцця адрозніваюцца высокай рухальнай актыўнасцю.
  Сацыяльна-маральнае і асобаснае развіццё. Узрост пяці гадоў з'яўляецца важным перыядам у развіцці пазнавальнай, інтэлектуальнай і асобаснай сфер дзіцяці. Фармуецца «Я — пазіцыя», асабістае свядомасць (самаацэнка). Дзіця пачынае ўсведамляць сваё месца ў сістэме адносін з дарослымі, ацэньваць свае асобасныя якасці: добры, злы, добры і да т. п.
  Гарманізуюцца адносіны з дарослымі. У дзяцей адзначаецца падвышаная патрэба ў каханні, Пяшчоты з боку бацькоў, развіваецца пачуццё любові, прыхільнасці да іх. Паступова фармуюцца пачуццё адказнасці за даручаную справу, уменне падпарадкоўваць свае жаданні патрабаванням дарослых, задумам дзіцячага калектыву.
Пазнавальнае развіццё. У гэтым узросце дзіця асвойвае прыёмы актыўнага пазнання уласцівасцяў прадметаў шляхам вымярэння, параўнання шляхам накладання, прыкладанні прадметаў адзін да аднаго і т.п. у працэсе пазнання дзіця знаёміцца з рознымі ўласцівасцямі навакольнага свету. Павялічваецца ўстойлівасць увагі. Дзіця здольны засяроджвацца на выкананні пэўнай дзейнасці на працягу 15-20 мін.
У выхаванцаў ад 4 да 5 гадоў пачынаюць развівацца працэсы спачатку адвольнага прыгадвання, а затым і наўмыснага запамінання.
  Працягвае развівацца ўяўленне. Фармуюцца такія яго асаблівасці, як арыгінальнасць і адвольнасць. Дзеці могуць самастойна прыдумаць невялікую казку.
Маўленчае развіццё. Працягвае актыўна развівацца гаворка. Павялічваецца запас слоў, удасканальваецца граматычная бок прамовы і сувязная гаворка. Свае думкі выхаванцы выказваюць скончанымі прапановамі, зразумелымі для навакольных.
  Эстэтычнае развіццё. Пяць гадоў-узрост найбольш актыўнага малявання. Развіваюцца канструктыўныя здольнасці выхаванцаў у ходзе канструявання з будаўнічага, прыроднага, непрыдатнага матэрыялу, паперы.
 Развіваюцца эстэтычныя пачуцці, фарміруецца здольнасць адгукацца на вобразны змест мастацкага творы, карціны, ілюстрацыі, ярка выяўляецца стаўленне да дзеючаму персанажу.